
 
 
Kaebus​ ​nr​ ​747 
Pressinõukogu​ ​otsus​ ​26.10.2017 
 
Eesti​ ​Päevaleht​ ​rikkus​ ​head​ ​ajakirjandustava  
 
Pressinõukogu​ ​arutas​ ​Liis​ ​Kuurme,​ ​Kaur​ ​Kuurme​ ​ja​ ​Kristi​ ​Otti​ ​kaebust​ ​Eesti​ ​Päevalehes​ ​31. 
mail​ ​2017​ ​ilmunud​ ​artikli​ ​„Hambaarst​ ​kasutab​ ​patsientidel​ ​absurdset​ ​imemasinat“​ ​peale​ ​ja 
otsustas,​ ​et​ ​leht​ ​rikkus​ ​head​ ​ajakirjandustava. 
 
Artikkel​ ​räägib​ ​sellest,​ ​et​ ​hambaravikliinikus​ ​PresiDent​ ​töötav​ ​hambaarst​ ​Kristi​ ​Otti​ ​kasutab 
kõiki​ ​tervendama​ ​ja​ ​kõiki​ ​haigusi​ ​ravima​ ​pidavat​ ​imeravimasinat​ ​TimeWaver. 
Imeravimasinaga​ ​tegelevasse​ ​firmasse​ ​on​ ​raha​ ​panustanud​ ​Kaur​ ​Kuurme​ ​ja​ ​masinat​ ​on 
tutvustanud​ ​Liis​ ​Kuurme.  
  
Liis​ ​Kuurme,​ ​Kaur​ ​Kuurme​ ​ja​ ​Kristi​ ​Otti​ ​kaebasid​ ​Pressinõukogule,​ ​et​ ​artikkel​ ​sisaldab 
ebaõiget​ ​ja​ ​eksitavat​ ​infot​ ​(pealkirjas​ ​„absurdset​ ​imemasinat“;​ ​„võltsravi“;​ ​väide,​ ​et​ ​masin 
aitab​ ​peaaegu​ ​kõikide​ ​haiguste​ ​vastu;​ ​uuringuga​ ​seonduv;​ ​segamini​ ​on​ ​aetud​ ​kaks 
TimeWaveri​ ​masinat​ ​jt).​ ​Kaebajad​ ​ei​ ​ole​ ​rahul,​ ​et​ ​leht​ ​ei​ ​avaldanud​ ​nende​ ​vastulauset. 
Kaebajad​ ​leiavad,​ ​et​ ​ajakirjanik​ ​on​ ​teinud​ ​Liis​ ​Kuurme​ ​ettekandest​ ​ebaõigeid​ ​järeldusi​ ​ja 
kasutanud​ ​pealiskaudselt​ ​TimeWaveri​ ​kodulehel​ ​olevat​ ​teavet.​ ​Kaebajad​ ​märgivad,​ ​et​ ​Kristi 
Otti​ ​poole​ ​pöördus​ ​ajakirjanik​ ​teadvalt​ ​valeandmeid​ ​esitades.​ ​Samuti​ ​ei​ ​ole​ ​kaebajad​ ​rahul,​ ​et 
Kaur​ ​Kuurme​ ​antud​ ​vastused​ ​on​ ​avaldatud​ ​osaliselt.  
 
Eesti​ ​Päevaleht​ ​vastas​ ​Pressinõukogule,​ ​et​ ​artiklis​ ​on​ ​püstitatud​ ​väide,​ ​et​ ​TimeWaveri​ ​teenuse 
pakkumine​ ​meditsiiniteenust​ ​pakkuvas​ ​ettevõttes​ ​annab​ ​tarbijale​ ​vale​ ​infot.​ ​Leht​ ​lisas,​ ​et 
ajakirjanik​ ​viibis​ ​Liis​ ​Kuurme​ ​ettekandel.​ ​Pealkirjas​ ​antud​ ​hinnang​ ​„absurdne“​ ​põhineb​ ​lehe 
väitel​ ​sellele,​ ​et​ ​seadmele​ ​omistatakse​ ​omadusi,​ ​mille​ ​olemasolu​ ​ega​ ​mõju​ ​ole​ ​kontrollitavad. 
Päevaleht​ ​leiab,​ ​et​ ​võltsravile​ ​viitamine​ ​on​ ​samuti​ ​põhjendatud,​ ​sest​ ​tervishoiuteenust 
osutavas​ ​ettevõttes​ ​pakutakse​ ​lisaks​ ​teaduslikult​ ​tõestamata​ ​väärtusega​ ​teenuseid.​ ​Leht​ ​lisab, 
et​ ​artikli​ ​eesmärk​ ​ei​ ​olnud​ ​edasi​ ​anda​ ​kogu​ ​Liis​ ​Kuurme​ ​ettekannet​ ​ja​ ​Kaur​ ​Kuurme​ ​kirja. 
Leht​ ​märkis,​ ​et​ ​Kaur​ ​Kuurmele​ ​on​ ​esitatud​ ​küsimused​ ​ja​ ​tema​ ​vastused​ ​on​ ​avaldatud.​ ​Kuna 
faktivigu​ ​lehe​ ​hinnangul​ ​artiklis​ ​ei​ ​olnud,​ ​siis​ ​ei​ ​pidanud​ ​toimetus​ ​põhjendatuks​ ​vastulause 
avaldamist.  
 
Pressinõukogu​ ​otsustas,​ ​et​ ​Eesti​ ​Päevaleht​ ​rikkus​ ​ajakirjanduseetika​ ​koodeksi​ ​punkti​ ​4.1.,​ ​mis 
näeb​ ​ette,​ ​et​ ​uudised,​ ​arvamused​ ​ja​ ​oletused​ ​olgu​ ​selgelt​ ​eristatavad.​ ​Pressinõukogu​ ​arvates​ ​on 
artiklis​ ​olev​ ​sõna​ ​„absurdne“​ ​ajakirjaniku​ ​hinnang,​ ​mis​ ​artiklis​ ​tõestamist​ ​ei​ ​leia.  
 
 
 
 
 
Pressinõukogu​ ​aseesimees​ ​Sulev​ ​Oll 


